Restauratienieuws: openmonumentendag
Komend weekend (11 en 12 september) is het openmonumentendag. De Nicolaaskerk doet hier aan mee, zodat ook de Baarnse gemeenschap kan zien wat er met hun monument gaat gebeuren. In groepjes mag men de steiger op. Boven wordt een rondleiding gegeven en kan men het plafond persoonlijk inspecteren. Beneden is een minitentoonstelling over de kerk en over onze activiteiten. Die ook het nieuwsbericht hierover.
Er is een stevige trap geplaatst die naar de bovenkant leidt. De communicatiegroep heeft de trap en vloer uitgeprobeerd en kan getuigen dat, zelfs met "kantooroutfit" en hoge hakken, de steigervloer goed te betreden is.

Het "schouwen" (dat wilt zeggen het inspecteren) is begonnen en het blijkt dat veel van het stucwerk los zit. Op sommige punten komt het steenwerk van de bogen open te liggen en loopt het gevaar om los te raken. Als het schouwen klaar is zal de aannemer het rapport hiervan opleveren en dan weten we waar we aan toe zijn met dit gedeelte van de restauratie.

De communicatiegroep restauratie