Parochienet
Parochienet is een beveiligde interactieve omgeving op internet, waarin betrokkenen van onze parochiegemeenschap informatie kunnen uitwisselen waardoor er efficiënt gewerkt kan worden. Ook kunnen websites onderhouden worden via Parochienet, zoals de parochiewebsite en de jongerenwebsite. Dit zogenaamde intranet wordt met zorg beheerd en onderhouden door een aantal van onze parochianen.

Parochienet is toegankelijk voor alle parochianen van de Nicolaaskerk (en de rest van de parochie), ieder die op wat voor manier dan ook een actieve rol binnen de parochiegemeenschap heeft. Op Parochienet worden activiteiten bijgehouden van de vrijwilligersgroepen, zoals bijvoorbeeld vergaderingen of georganiseerde activiteiten (die dan ook direct in de agenda van de parochiewebsite verschijnen). Ook worden er roosters bijgehouden van een aantal groepen, zoals bijvoorbeeld de misdienaars. Daarnaast heeft Parochienet tal van andere functionaliteiten, te veel om op te noemen.

De websiteredactie heeft binnen Parochienet de beschikking over een zogenaamd contentmanagementsysteem, waarmee de gehele parochiewebsite kan worden onderhouden. Op deze manier worden ook de overkoepelende website van de Martha en Mariaparochie en de websites van Eemnes en Maartensdijk onderhouden vanuit Parochienet.

Als u nog niet bent aangemeld bij Parochienet en dat wel wilt, stuur dan een e-mail naar contactpersonen Michel Dankers of Alexander van den Eshof, te bereiken via .

Via parochienet.nl komt u op de beveiligde gebruikersomgeving.Parochienet heeft inmiddels al een behoorlijke omvang: Het bestaat uit 61 subwebs en in totaal 1061 verschillende pagina's. In totaal heeft Parochienet 369 geregistreerde gebruikers van wie er 189 actief zijn. Zij hebben samen in totaal 20744 keer Parochienet bezocht en daarbij 490845 keer een pagina bekeken.

Parochienet wordt voortdurend verbeterd en uitgebreid. Een grote hulp hierbij is de mogelijkheid voor gebruikers om meldingen door te geven aan de webmaster. Heeft men bijvoorbeeld suggesties om de kwaliteit van Parochienet te verbeteren, heeft men een fout geconstateerd, heeft men vragen over Parochienet of wensen voor nieuwe functionaliteit, dan kan men die allemaal kwijt via de meldingentool die in Parochienet is ingebouwd.
Deze meldingentool wordt intensief gebruikt door de gebruikers van Parochienet. Er zijn inmiddels 473 meldingen geplaatst waarvan er momenteel nog 17 openstaan. 20 meldingen zijn vervallen, 53 meldingen zijn afgewezen en de overige, dus inmiddels 383 meldingen, zijn opgelost of verwerkt.
Onder de 473 meldingen zijn 121 fouten, 59 vragen, 213 wensen, 55 tips en 4 klachten. 17 meldingen behoren tot de categorie "overig" of "onbekend".