Rouwverwerking: mementogroep St. Jozef
Speciale aandacht voor wie moet leven met een verlies.

Er bestaat een klein kerngroepje dat speciale aandacht heeft voor wie moeten leven met een verlies. Deze aandacht krijgt handen en voeten door:
  • geschreven handreikingen, waaronder gedichten en gedachten;
  • persoonlijk bezoek als dat gewenst wordt;
  • een persoonlijke uitnodiging aan nabestaanden voor de kerkelijke gedachtenis van de overledenen ieder jaar op 'Allerzielen', 2 november, in de avondmis;
  • de bezorging van het gedachteniskruisje.

Deze mementogroep heet St. Jozef, omdat Sint Jozef vanouds de patroon der stervenden is.
Contactpersoon is diaken J.A.M. Nieuwenhuis, .

In de Nicolaaskerk zijn ± 25 uitvaarten per jaar. Rouw, verdriet en wonden zijn niet na een jaar verdwenen. In de kerkbibliotheek, die 's zondags na de mis open is, zijn enkele boeken rond het onderwerp rouw te leen.

De gedachteniskruisjes

Gedachten, gedichten en gebeden

Als je je kindje moest verliezen tijdens de zwangerschap of rond de geboorte, heb je misschien iets aan: www.lieve-engeltjes.nl