RK-Ouderenwerk
In Baarn zijn relatief veel oudere mensen woonachtig. Een fijne groep vrijwilligers (zie foto) uit beide RK-kerken wil graag iets betekenen voor de oudere parochianen. Dit gebeurt onder anderen door middel van bezoekjes. Zodra een parochiaan 80 wordt zal hij of zij minstens eenmaal per jaar bezocht worden. Al vanaf de leeftijd van 75 jaar ontvangen parochianen ter gelegenheid van hun verjaardag een felicitatie.

Naast die persoonlijke aandacht organiseren de vrijwilligers iedere eerste vrijdag van de maand een eucharistieviering in de Nicolaaskerk. Na afloop wordt er gezellig koffie gedronken in het Trefpunt. De vrijwilligers van het ouderenwerk verlenen assistentie bij het vervoer naar en van de kerk, verzorgen de koffie en praten met de aanwezigen.

Ook worden in woon- en zorgcentrum Santvoorde maandelijks communievieringen gehouden, waarbij de vrijwilligers weer assistentie verlenen.

Zo zijn er verschillende taken, waarbij de groep vrijwilligers probeert de ouderen in Baarn iets meer aandacht te bieden. Natuurlijk is daar mankracht voor nodig, daarom het volgende: mocht u na het lezen van het bovenstaande interesse hebben ons team te versterken, dan kunt u altijd informeren bij de voorzitter, mevrouw Mary Vonk, via .