Restauratienieuws: de kerk weer open
Op 30 april is de Nicolaaskerk weer officieel geopend. Voorafgaand aan de feestelijke openingsviering werd op symbolische wijze de voordeur van de kerk geopend. Kardinaal Eijk, hoofdcelebrant tijdens de viering, sprak zijn waardering uit voor het vele werk dat is verricht en wenste de Baarnse geloofsgemeenschap groei toe.

Na de eucharistieviering werden de aanwezigen ontvangen in het Trefpunt voor een verzorgde lunch. De kardinaal en de burgemeester van Baarn kregen namens de locatieraad het restauratieboekje aangeboden. Hierin staan een groot aantal aandachtsgebieden over de restauratie beschreven, begeleid met tal van foto's van het afgelopen jaar.
Tijdens de lunch en de borrel was er voor de kinderen gelegenheid om zich uit te leven op het springkussen en waren er diverse spellen beschikbaar.

In de avond konden mensen genieten van het openingsconcert. Het mannenkoor Gli Eletti liet samen met baritonsolist Remmert Velthuis de door Duruflé gecomponeerde mis Cum Jubilo horen.
De gemeenschap van de Nicolaaskerk kan samen met de gehele Baarnse gemeenschap terugkijken op een prachtige dag.

De communicatiegroep restauratie