Restauratienieuws: de laatste loodjes
De eindstreep is in zicht, ook al is er nog genoeg te doen. Over ongeveer een maand wordt de mis alweer in de Nicolaas gevierd. In de kerk wordt nog altijd hard gewerkt en ook in het Trefpunt wordt alles behalve stil gezeten.

De afgelopen tijd zijn de onderste delen van de muren geschilderd en bijgewerkt. Hier komt nog een tweede laag verf. Ook de pilaren hebben hun definitieve kleur gekregen. Van achteren kijkend richting het altaar vallen een aantal veranderingen op. Natuurlijk het triomfkruis dat in de triomfboog hangt, maar ook de kraagsteentjes die nieuwe kleuren hebben gekregen.
Daarnaast valt het op dat de kerk een hele lichte ruimte is geworden waarin het priesterkoor centraal staat. Dit komt door de lichte apsis en de nieuwe verlichting die de altaren mooi uitlicht.

Op dit moment wordt er niet alleen geschilderd. Ook de elektra wordt zorgvuldig afgewerkt ten behoeve van de nieuwe verlichting, de geluidsinstallatie en de bediening van de klokken.

Binnenkort wordt gestart met de schoonmaak van de kruiswegstaties. Dit gaat zo'n drie weken duren. Alle kruiswegstaties hebben een eigen spotje gekregen. Hierdoor worden de schilderingen mooi belicht.

In het Trefpunt wordt stevig doorgewerkt aan de banken. In de kerk staan er al een aantal die klaar zijn. De Vrienden van Sint Jozef maken zich op voor de eindsprint.

De communicatiegroep restauratie