Restauratienieuws: banken retour
De afgelopen tijd heeft de restauratie niet stil gestaan. Sterker nog, een groot deel van de kerk is bijna onherkenbaar veranderd naar de nieuwe kleuren. De elektriciteit is aangelegd en de lampen die de gewelven gaan verlichten kunnen worden geïnstalleerd. Het orgel is inmiddels uitgepakt. Hierdoor wordt nog meer duidelijk hoe de kerk er uit komt te zien.

De Vrienden van St. Jozef werken twee tot drie maal per week aan de banken. Alle banken zijn inmiddels geschuurd en een groot deel is al bewerkt en klaar voor het aflakken. Een aantal banken staan zelfs alweer in de kerk, klaar voor de laatste fase van het schilderwerk. De Vrienden van St. Jozef werken gestaag door aan deze grote klus. Op de boerderij aan het Zuidereind is een werkruimte ingericht. Iedere dinsdag, woensdag en zaterdag werken de mannen onder het motto: bidden, bikkelen, bier!

Op zondag 12 februari is de kerk weer open voor publiek. Als u bij de vorige openstelling dacht dat er veel zou zijn gebeurd, laat u dan opnieuw verrassen en snuif alvast wat sfeer op van wat we een tip van de sluier kunnen noemen.

De communicatiegroep restauratie