Restauratienieuws: rondleiding
Omdat het bouwvakvakantie is, mochten parochianen op zondag 31 juli een uniek kijkje nemen in de ingepakte kerk. Michel Dankers, projectleider van de restauratie, heeft uitleg gegeven aan belangstellenden. En die waren er: ongeveer 50 zeer geïnteresseerde mensen waren op deze middag afgekomen.
De kerk ziet er vreemd uit (zie de foto); volledig ingepakt met karton en houten plaatwerk. Het gedeelte waar men mocht komen in de kerk, was netjes afgezet met lint. Toch waren enkele proeven zichtbaar, waar de restaurateurs al hebben bekeken wat het resultaat van bepaalde kleurenstellingen en schoonmaakhandelingen is. Zo was een klein gedeelte zichtbaar van hoe de kluiswegstaties er schoongemaakt uit kunnen zien en het is verrassend hoe helder de kleuren zijn onder de laag stof en vuil.
De aanwezigen kregen daarnaast ook uitleg over het onzichtbaar wegwerken van de bedrading, over wat op welke manier verlicht gaat worden en natuurlijk welke kleuren de kerk gaat krijgen.
Op maandag 8 augustus is de kerk weer streng verboden terrein. Dan start de aannemer met het plaatsen van de steigers.

De communicatiegroep restauratie