Klik hier voor meer nieuws
25/04/2024 - Devotie tot Maria Bambina

Ieder jaar viert de katholieke Kerk op 8 september het feest van de geboorte van Maria. Verwonderlijk eigenlijk, want in de Bijbel staat over haar geboorte en kindertijd niets vermeld. We horen pas voor het eerst over Maria in de Evangeliën van Matteüs en Lucas als zij als jonge vrouw verloofd is met Jozef.
In het vroege christendom wist men uit mondelinge overlevering veel meer over het leven van Maria en dat van haar ouders Joachim en Anna. Gelukkig zijn veel van deze verhalen/legendes bewaard gebleven en later opgeschreven en bekend geworden door het proto-evangelie van Jacobus en het pseudo-Matteüs-evangelie. Zulke verhalen worden ook wel apocriefe (verborgen) geschriften genoemd.

Sinds enkele jaren is Maria Bambina (Maria als baby/meisje) in de Nicolaaskerk te zien op haar geboortedag. Wilt u meer horen over Maria, haar geboorte, kinderjaren en vroege jeugd én het verhaal achter de beeltenis van Maria Bambina in onze kerk, kom dan naar het Voetspoor van Maria op woensdag 22 mei om 10.00 uur. Maria Bambina zal dan ook te zien zijn. U bent welkom!