Klik hier voor meer nieuws
24/01/2024 - Conferentie

"Gaat dus en maakt alle volkeren tot mijn leerlingen en doopt hen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest en leert hun te onderhouden alles wat Ik u bevolen heb."
Deze opdracht van Jezus lezen we in het Evangelie van Matteüs (Mt. 28, 19-20). Geen eenvoudige opdracht. Want hoe doe je dat eigenlijk, leerlingen maken, en hoe doen wij dat als geloofsgemeenschap? Het werken aan deze opdracht wordt ook wel de missionaire parochie genoemd. In januari is er een herstart gemaakt om te brainstormen over dit onderwerp met als doel om tot concrete acties te komen.
Vind je het leuk om hieraan mee te werken? Je inbreng is van harte welkom! Voor informatie kun je terecht bij Marten Terpstra en de pastoraatgroep.

Conferentie Missionaire Parochie 2024
Na twee succesvolle edities wordt op 6 april 2024 in Veenendaal de derde conferentie Missionaire Parochie georganiseerd. Het thema van dit jaar is 'Volg Mij' – verwijzend naar de uitnodiging van Jezus Christus die 2000 jaar geleden klonk en die ook vandaag actueel is. De organisatie ziet uit naar een dag van ontmoeting, die parochies in het land bemoedigt en inspireert op hun weg om uitnodigende en missionaire gemeenschappen te worden.

Vanuit onze locatie gaan we naar deze conferentie toe. Sluit je aan en ga met ons mee! Je kunt je aanmelden bij de pastoraatgroep.
Zaterdag 6 april 2024
09.30 uur tot 17.00 uur