Klik hier voor meer nieuws
14/05/2020 - Zoeken naar ruimte

Na de woorden van premier Rutte van woensdag 6 mei halen mensen weer opgelucht adem: eindelijk is er meer ruimte in het vooruitzicht en dat geldt straks ook voor de kerken in onze parochies. We wachten nog op richtlijnen van de Nederlandse bisschoppen maar we hopen dat wij in juli weer samen mogen vieren met maximaal 100 mensen, op voorwaarde dat die allemaal 1.5 meter uit elkaar kunnen zitten. We moeten gaan nadenken hoe de bezoekstroom te organiseren: wie kan er wanneer bij zijn en hoe voorkomen we dat nieuwe mensen niet meer zomaar binnen kunnen lopen om voor een eerste keer mee te doen?
Lokaal wordt hierover al gesproken en het pastoraal team stelt een denkoefening op die we na volgende week ook willen delen met alle lokale teams van de beide parochies. Zo willen we samen zoeken naar ruimte en kansen waardoor we weer veilig samen onder één dak kunnen zingen, bidden en vieren.
Namens het pastoraal team, Josephine van Pampus