Aanbesteding ramen rond
Baarn, 14 februari 2010

In een brief aan het kerkbestuur heeft het aartsbisdom Utrecht enige tijd geleden haar goedkeuring gegeven voor een gedeeltelijke restauratie van de ramen voor een bedrag van EUR 880.100,-- incl. BTW. Deze goedkeuring betreft de volledige restauratie van de zeven gebrandschilderde ramen in het koorgedeelte van de kerk en reparatie waar nodig van alle andere glas-in-loodramen.

Met ondersteuning van het Bureau Delfgou is het project aanbesteed en, na selectie uit drie tot vier gerenommeerde glazeniersbedrijven, is het restauratiewerk gegund aan glazeniersbedrijf Koos Reijers uit Harderwijk. Bouwbedrijf Tom van Garderen uit Baarn zal voor het metselwerk en de steigers zorgen. De restauratie zal in fasen van steeds twee ramen in het atelier in Harderwijk worden uitgevoerd en zodra de vorst uit de grond is en de steigers kunnen worden geplaatst, zal aan dit grote project begonnen worden. De totale duur van de werkzaamheden is ongeveer 2 jaar.

Terug naar archief restauratie