Veiling oktober 2008
Restauratieveiling

De veiling op 3 oktober j.l. bracht ruim € 20.000,00 op!

Een half uur eerder dan gepland begonnen de eerste belangstellenden voor de veiling al binnen te komen in de Parkzaal van restaurant Groot Kievitsdal. Kijkers en belangstellenden konden vanaf 19.00 uur alle 116 geëxposeerde artikelen bekijken en aanraken.

Dat de belangstelling zo groot zou zijn daar had de organisatie alleen maar van durven dromen. Binnen de kortste tijd was de zaal vol met parochianen en belangstellenden die de Nicolaaskerk een warm hart toedragen. Onder het genot van een kopje koffie en een zeer geanimeerde stemming kon de veiling iets na 20.00 uur beginnen onder de bezielende leiding van veilingmeester Frederik Baerveldt. Al snel bleek dat deze professional met de nodige kwinkslagen het publiek wist te enthousiasmeren om op de lotnummers te bieden. De bedragen werden hoger en de stemming kwam er goed in. Later op de avond werd er een glaasje wijn geschonken en werden de aanwezigen ook nog eens voorzien van een borrelhapje. Zo werd de hele avond beleefd als een parochiegebeuren in een gezellige atmosfeer.

Sommigen konden er niet genoeg van krijgen en bleven maar bieden op de mooie artikelen die werden aangeboden met in het achterhoofd 'het is toch voor het goede doel'! Anderen hebben op veel artikelen geboden om die op een later tijdstip weer weg te geven. De dagen vlak na de veiling is ruim 1.500 euro aan giften binnengekomen van mensen die helaas niet aanwezig konden zijn, met als opmerking 'dit is voor de restauratie van de ramen', hartverwarmend zoveel belangstelling en medeleven met de parochie! Zo heeft iedereen op zijn eigen wijze een bijdrage geleverd aan de restauratie van de schitterende gebrandschilderde ramen van onze kerk.

Namens de Stichting Restauratiefonds Nicolaaskerk Baarn en de veilingcommissie willen wij iedereen die op welke wijze dan ook een bijdrage heeft geleverd aan de veiling direct of indirect bedanken voor het schitterende resultaat! We zijn er ontzettend blij mee!

Corrie Nouwen en Pieter Pouw

(Op naar de volgende grote actie... volgend jaar!)

Terug naar archief restauratie