Klik hier voor meer nieuws
30/11/2022 - Even bijpraten

Vlak voor het schrijven van dit stukje zaten we in de mis met Christus Koning. Het orgel en het koor pakten nog één keer flink uit met prachtige zang en fenomenaal orgelspel. Nu zal het instrument een aantal maanden zwijgen en dan opnieuw uit zijn as verrijzen.

De muziek was hartverwarmend, en dat was nodig ook. Het was een koude nacht; het kwik was voor het eerst dit jaar behoorlijk onder het nulpunt gedaald en de velden waren wit van de rijp. In de kerk was het ook niet warm. Maar de meeste kerkgangers hadden zich gelukkig goed voorbereid met warme kleding, want het is niemand ontgaan dat de huidige gasprijzen tot gevolg hebben dat we de kerk niet zo warm kunnen stoken als voorheen. Dat is eenvoudigweg onbetaalbaar.
Toch is er ook goed nieuws op dit vlak. Na maanden van hard werken is de voltooiing van de sacristie nabij. Dat betekent dat de dagkapel alweer in gebruik genomen kan worden. Komende weken zal per keer worden bekeken bij doordeweekse vieringen of deze in de kerk of in de dagkapel zullen worden gehouden. De temperatuur en het aantal bezoekers geven daarbij natuurlijk de doorslag.

Ook zijn we een proef begonnen met elektrisch verwarmbare kussentjes. Voor de mensen die dit het hardst nodig hebben, is er de mogelijkheid om op zo'n kussentje te zitten tijdens de vieringen. Dan zit u toch nog een beetje behaaglijk als de temperatuur weer daalt.

De locatieraad en de pastoraatgroep