Klik hier voor meer nieuws
28/05/2022 - Bedevaart naar Brielle

Dit jaar is het 450 jaar geleden dat de HH. martelaren van Gorcum zijn vermoord omwille van hun katholieke geloof, in het bijzonder vanwege de eucharistie en hun trouw aan de paus.
Een van de martelaren is afkomstig uit Amersfoort: de heilige Theodorus (Dirk) van der Eem. In de St. Franciscus Xaveriuskerk staat een beeld van hem. Dit is een bijzondere aanleiding voor de parochianen van Onze Lieve Vrouw van Amersfoort om mee te gaan. Ook voor de parochianen van HH. Martha en Mariaparochie is deze martelaar misschien niet onbekend.
Daarom willen we graag een bedevaart organiseren voor beide parochies op zaterdag 9 juli. Bij voldoende aanmelding zullen we een busreis organiseren: een bedevaart vanuit Amersfoort en omstreken naar Brielle is dan een dag die verdieping geeft in geloof en verbinding tussen (mede)pelgrims.
Klik hier voor de video over het heiligdom van de martelaren van Gorcum in Brielle.
U kunt zich aanmelden bij diaken Jan Nieuwenhuis via de mail: . U kunt hem eventueel ook telefonisch benaderen voor een toelichting, zijn telefoonnummer: 035-5420208.

Na de mis kunt u ook altijd mij aanspreken over uw (eventuele) deelname aan de bedevaart.

Hartelijke groet,

Pastoor Skiba