Klik hier voor meer nieuws
28/04/2022 - Zondagsmuziek op 15 mei

In de serie zondagsmuziek bespelen een vijftal organisten het prachtige Nicolaasorgel. De serie benefietconcerten is opgezet om de restauratie en afbouw van het orgel onder de aandacht te brengen en daarmee ook de financiering verder op weg te helpen. Op deze zondag voert Gert Muts ons mee in zijn liefde voor orgelmuziek.

Gert Muts ontving zijn eerste orgellessen van Maarten Kooy en studeerde daarna aan het conservatorium van Utrecht bij Stoffel van Viegen en Cor Kee (improvisatie). In 1964 won Gert Muts de Zilveren Noot op het Nationaal Improvisatieconcours in Bolsward, waaraan hij meedeed op initiatief van Cor Kee. Hij gaf les in muziektheorie aan het conservatorium van Utrecht en was een bekend en geliefd organist in diverse kerken in Amersfoort en Soest. Gert gaf eerder ook uitvoeringen op de majestueuze orgels van de Amsterdamse Mozes en Aaronkerk, Westerkerk en Oude Kerk.

Op het programma heeft Gert een aantal prachtige werken gezet van onder meer Johann Sebastian Bach (Fantasia in G, BWV 572), Carl Philipp Emanuel Bach (Sonata in Bes) en Felix Mendelssohn Bartholdy (Sonata VI).

De toegang tot het concert is gratis. Wel wordt er een deurcollecte gehouden ten behoeve van de restauratie van het Nicolaasorgel. Het concert begint om 15.30 uur en duurt ongeveer 1 uur. Het adres is Kerkstraat 17, Baarn.
Het hele programma en alle achtergrondinformatie kunt u ook vinden op de website nicolaasorgel.nl.