Klik hier voor meer nieuws
03/07/2021 - Als God renoveert

In voorbereiding op de conferentie 'De Missionaire parochie – Als God renoveert' vindt er op donderdag 28 en vrijdag 29 oktober 2021 een online kick-off-evenement plaats. De Canadese priester James Mallon zal tijdens deze kick-off een inleiding geven. Voor de conferentie die plaatsvindt in maart 2022 hebben zich zo'n 1000 mensen opgegeven.

Op donderdagavond 28 oktober 2021 wordt de online ontmoeting verzorgd door een studio in Veenendaal. In het programma zal fr. James Mallon vanuit Canada spreken met aansluitend de mogelijkheid om vragen te stellen. Een aantal gasten in de studio, waaronder bisschop Liesen van Breda, zullen vanuit de eigen context reageren op de inleiding van Mallon en vertellen over de eigen ervaringen op weg naar een missionaire parochie. Het geheel is ingebed in muziek, gebed en interactie via social media.

Op vrijdagavond 29 oktober 2021 is er de mogelijkheid om van 20.00 tot 21.00 uur via een Zoom-bijeenkomst verder te spreken over de inleiding van Mallon. Iedereen kan een deelgroep kiezen, waarin uitgewisseld kan worden met mensen uit heel Nederland en Vlaanderen over verschillende stappen in het proces van cultuurverandering naar een missionaire parochie. Hierbij zijn onder meer speciale break-out rooms voor pastorale beroepskrachten voorzien.

In onze locatie is inmiddels een werkgroep samengesteld die zich gaat bezighouden met parochievernieuwing. Leden van de werkgroep zullen vanuit het Trefpunt aanwezig zijn bij de kick-off. Heeft u belangstelling om mee te denken of wilt u graag de kick-off bijwonen? Laat het ons weten!