Klik hier voor meer nieuws
24/02/2021 - Hulp gevraagd

Op 1 januari jongstleden bestond onze Martha en Mariaparochie precies tien jaar. Bij de fusie is destijds afscheid genomen van het toenmalige 'kerkbestuur' en zijn voor onze Nicolaaskerk twee nieuwe organen ontstaan: de 'locatieraad' en de 'pastoraatgroep'. Waar de locatieraad zich met name bezighoudt met zakelijke aspecten als financiën, gebouwenbeheer, organisatie en communicatie, richt de pastoraatgroep zich op de menselijke aspecten: het welzijn van de geloofsgemeenschap. Beide groepen werken zeer nauw samen.
Volgens de bisdomrichtlijnen geldt er een termijn van vier jaar voor het deelnemen aan een van deze beide groepen. Om de doorstroming te garanderen, mag een persoon maximaal twee termijnen dienen. Zo hebben we in 2019 afscheid genomen van Gabriëlle en Rosalien, die vanaf het eerste uur bij de pastoraatgroep zaten. Ook de locatieraad is in de loop der jaren volledig ververst.
Momenteel hebben beide groepen vier leden, maar aan het eind van 2021 loopt voor een aantal personen de termijn af. Daar komt bij dat er veel meer werk ligt voor beide groepen dan de huidige bezetting aankan. Hierdoor blijven sommige zaken te lang liggen. Met andere woorden: hoog tijd om nieuwe leden te werven! Daarom vindt u hieronder een oproep.

Vacatures
Zoals u hierboven kunt lezen, zijn de locatieraad en de pastoraatgroep op zoek naar nieuwe leden. Ligt uw hart bij de Nicolaaskerk en voelt u dat u een waardevolle bijdrage kunt leveren aan een van beide groepen? Aarzel dan niet om u als belangstellende aan te melden!
Momenteel draaien beide groepen goed, al groeit de hoeveelheid werk ons wel boven het hoofd. Maar de onderlinge sfeer is erg goed en positief. Daar komt bij dat er mooie ontwikkelingen aankomen rondom kerkvernieuwing aan de hand van boeken als 'Als God renoveert'.
Voor de locatieraad zijn we met name op zoek naar iemand die ons kan helpen met het meerjarig onderhoudsplan van de kerk (gebouwenbeheer). Ook neemt onze voorzitter aan het eind van dit jaar afscheid, dus deze rol komt eveneens vacant. Maar ook op ander gebied kunnen we ondersteuning gebruiken.
Lijkt het u wat? Neem dan vrijblijvend voor een goed gesprek contact met ons op via of .