Klik hier voor meer nieuws
26/01/2021 - Schoonmaakkriebels

Als parochianen van de Nicolaaskerk hebben we het geluk dat onze kerk iedere dag wel even open is.
Zo'n vijf à zes keer per week wordt de eucharistie gevierd, maar daarnaast zijn er ook vele andere gebedsmomenten. Het is mogelijk om samen te bidden of om in alle stilte even een kaarsje op te steken. Wat fijn dat we even bij God kunnen zijn in onze mooie en schone kerk.
Dat onze kerk schoon is, danken we aan een geweldige schoonmaakploeg. Twee jaar geleden hebben we een foto van deze hardwerkende vrijwilligers in het Kerkvenster gepubliceerd. Maar in twee jaar kan er veel gebeuren. Veel schoonmakers behoorden niet tot de jongsten en velen van hen zijn inmiddels met 'schoonmaakpensioen'. Daar hebben ze het volste recht op na al dat harde werken, maar het zou fijn zou zijn als de groep weer wordt aangevuld. Er zijn maanden waarin er slechts vijf vrijwilligers aanwezig zijn en, hoewel de dames en heren hun uiterste best doen, is dat toch te weinig voor onze grote en mooie kerk.
Dus: heeft u tijd en energie, vindt u het prettig om te bidden in een schone kerk en houdt u ervan om in een gezellige groep samen te werken? Kom ons dan eens helpen. Al is het maar voor een uurtje.
Vele handen maken het werk licht!