Klik hier voor het nieuwsarchief
16/04/2024 - Miniviering voor thuis

Hoewel er deze zondag een eucharistieviering is in de kerk, hebben onze vrijwilligers toch opnieuw een mooie miniviering gemaakt. Deze viering is speciaal voor gezinnen met jonge kinderen. Je vindt de tekst hier.
01/04/2024 - Thema-avond

We vervolgen onze voorbereiding op het heilig jaar 2025. Op 22 april mogen we luisteren naar onze oud-pastoor, Ton Huitink. Hij behandelt een zeer actueel onderwerp, namelijk de rol van de Kerk in de moderne wereld uit de vierde constitutie van het Tweede Vaticaans Concilie 'Gaudium et spes' (Vreugde en hoop).
20/03/2024 - Even bijpraten

Deze keer staat onze update volledig in het teken van moderne communicatie. Sinds kort heeft ons secretariaat namelijk een nieuw telefoonnummer: 06-35631227. Aan de vorm ziet u al dat het een mobiel nummer is. Dit maakt ons wat flexibeler en de mogelijkheid van het gebruik van de voicemail vergroot de bereikbaarheid.

Het oude, vaste telefoonnummer zal nog wel een paar maanden bereikbaar blijven, maar over niet al te lange tijd zal deze lijn worden opgezegd. Dat scheelt weer in de kosten, want tegenwoordig is mobiele telefonie goedkoper dan een vaste lijn.

Een andere wijziging die de komende maanden zal worden doorgevoerd, betreft de e-mailadressen. Momenteel hebben wij in onze locatie mailadressen die eindigen op , maar dat zal dus veranderen. Om praktische redenen en om het beheer te vergemakkelijken zullen we de adressen aansluiten op onze eigen domeinnaam, namelijk .

Een dergelijke mailmigratie is een intensieve operatie die grotendeels achter de schermen zal plaatsvinden. De vrijwilligers die een mailadres van de Nicolaaskerk gebruiken, zullen door ons worden benaderd voor de overgang. Bij de meesten zal dat een fluitje van een cent zijn, bij een enkeling een lastig klusje dat wij goed zullen begeleiden.

Zo maken wij onze bereikbaarheid en de onderlinge communicatie steeds weer een beetje beter.
20/03/2024 - Reliek heilige Bernadette

De heilige Bernadette Soubirous komt naar ons land. Een bijzondere schrijn met haar reliek, een stuk van het gebeente, komt in april vanuit Lourdes naar Nederland en maakt dan een rondgang door het land.
Relieken zijn overblijfselen van heiligen. De verering van relieken speelt al eeuwenlang een belangrijke rol in het geloof van christenen. Het brengt de herinnering aan de betreffende heilige dichterbij en daarmee ook zijn of haar geloof in Christus. Voor gelovigen nodigt het nabij weten van heiligen uit om hun voorbeeld na te volgen en hun voorspraak bij God in te roepen.
Met de rondgang van de reliek van Bernadette door Nederland wordt ook de boodschap van Lourdes opnieuw onder de aandacht gebracht als plaats waar mensen kracht en troost kunnen vinden.

Tussen 1 en 29 april wordt de reliek in alle zeven Nederlandse bisdommen ontvangen. Op al die plekken worden vieringen, processies en activiteiten rond de reliek georganiseerd. In ons bisdom zal dat zijn van 17 tot en met 20 april. Het programma is nog niet bekend, maar houd onze website en die van het aartsbisdom in de gaten voor actuele informatie.