Stationsweg 16

De Pauluskerk doet dit jaar (2021) voor het eerst mee met de Baarnse kerststallenroute. In de corridor naar de Herberg van Paulus (naast de toren) hangt vanaf 18 december een zelf ontworpen en uitgevoerd kerstdrieluik. Een wel heel bijzonder tableau.
Initiatiefneemster Gerrie Overweel vertelt.

"Ik loop al twee jaar met het idee om als Pauluskerkgemeente mee te doen. Iets met glas-in-lood had ik in gedachten. Mijn plan heb ik voorgelegd aan de kerkenraad en een aantal gemeenteleden, die gelijk enthousiast waren. Nadat ik groen licht had gekregen, ben ik samen met Liesbeth Veldhuijsen-Sterk en Lydia Loenen-Verbeek om de tafel gaan zitten om plannen te maken en inkopen te doen. Maria en Jozef zijn levensgroot afgebeeld. De blauwe kleur van de jurk van Maria staat symbool voor puurheid, bescheidenheid en een verbinding met het hemelse. Het hele tafereel, gemaakt van papier en hout, is allemaal handwerk. Jan Luijtelaar heeft het raamwerk gemaakt en Theo Rozenberg verzorgde de verlichting.
Wij vinden dat je als kerkgemeente de geboorte van Christus naar buiten mag uitstralen, niet alleen in beeld maar ook in woord. Daarom staan de woorden "Ere zij God" bovenaan ons drieluik. Wie weet blijven deze woorden hangen bij de wandelaars van de route.
We hopen dat de lopers van de kerststallenroute geïnspireerd raken door onze bijdrage; zeker in het donker is het verlichte glas-in-lood tableau prachtig."

Naar deelnemende stallen