Klik hier voor meer nieuws
23/04/2024 - Even bijpraten

Op zaterdag 6 april zijn bijna twintig parochianen van onze Nicolaaskerk naar de landelijke conferentie van de Missionaire Parochie in Veenendaal gegaan. Een prachtige dag.

Het hoofddoel van de Missionaire Parochie is dat wij als katholieken meer naar buiten treden en de boodschap die wij hebben, aan andere mensen verkondigen. Decennialang zijn katholieken, met name in de westerse wereld, voornamelijk bezig geweest met het krampachtig behouden van de status quo, het koesteren van de eigen gemeenschap en het afremmen van de ontkerkelijking. In het gedachtegoed van de Missionaire Parochie gaat het roer om: durf te stoppen met activiteiten die veel energie kosten en weinig opleveren en richt je op de boodschap van Jezus en de opdracht die Hij ons gegeven heeft om alle mensen tot zijn leerlingen te maken! Uiteraard dient dit te worden ondersteund door gebed en door de sacramenten, met name de eucharistie.

Inmiddels zijn er al veel enthousiastelingen die zich hebben aangesloten bij dit vernieuwingsproces binnen onze locatie. Het proces wordt sinds kort gecoördineerd door Anneke Athmer.

De afgelopen jaren zijn al mooie initiatieven ontplooid, zoals bijvoorbeeld het kerkontbijt, de openstelling op tweede pinksterdag en recentelijk de Goede Vrijdag-inloop. Maar er komt de komende jaren nog veel meer aan!

Als u zelf ideeën hebt over hoe wij als Kerk de boodschap van Jezus beter kunnen uitdragen, dan bent u van harte uitgenodigd om deel te nemen aan dit proces en zitting te nemen in een van de werkgroepen. Meld u zich vooral bij ons aan en doe mee!

De locatieraad en de pastoraatgroep