Thema-avonden
"DIT IS MIJN LICHAAM"
Telkens als wij eucharistie vieren, horen wij deze woorden van Jezus.
Het zijn de woorden die Hij heeft uitgesproken tijdens het Laatste Avondmaal.
Het is ook het jaarthema voor de Martha Mariaparochie.

Dit sluit goed aan bij het 'Jaar van de Eucharistie' afgekondigd door kardinaal Eijk,
dat begint op de eerste zondag van de Advent 2019, en eindigt op het feest van Christus, Koning van het heelal, 2020. Daartoe schreef hij een pastorale brief 'De Eucharistie (weer) beleven als het kloppend hart van het geloofsleven.'
Maar kan dat nog in deze tijd?
De kardinaal nodigt ons uit om ons dit jaar hierin te verdiepen.
Dat willen we op de komende thema-avonden doen.

Wanneer en waar?
Iedere maand, op een maandagavond, van 20.00 tot 21.45 uur, in het Trefpunt achter de Nicolaaskerk. Op de avonden dat er een priester zal spreken, is er om 19.00 uur een mis in de dagkapel.

Voor wie?
Jongeren en volwassenen zijn van harte welkom.
Opgave is niet nodig.

Wat kost het?
De meeste avonden zijn vrij toegankelijk, behoudens een bijdrage voor koffie en thee.
Indien de lezing wordt verzorgd door een gastspreker, zal er een vrijwillige bijdrage worden gevraagd ter bestrijding van de onkosten.

Voor meer informatie: Rosalien Knapen via .